Search

Wednesday, April 17, 2013

SQL Script to find Current Running Jobs and elapsed time

 

The Query fetches the Running jobs and calculates the time for which they are executing.
 
CREATE TABLE #enum_job
  (
    Job_ID uniqueidentifier,
    Last_Run_Date         INT,
    Last_Run_Time         INT,
    Next_Run_Date         INT,
    Next_Run_Time         INT,
    Next_Run_Schedule_ID  INT,
    Requested_To_Run      INT,
    Request_Source        INT,
    Request_Source_ID     VARCHAR(100),
    Running               INT,
    Current_Step          INT,
    Current_Retry_Attempt INT,
    State                 INT
  )


INSERT INTO
  #enum_job EXEC master.dbo.xp_sqlagent_enum_jobs 1,  garbage


SELECT
  R.name ,
  R.last_run_date,
  R.RunningForTime,
  GETDATE()AS now
FROM
  #enum_job a
INNER JOIN
  (
    SELECT
      j.name,
      J.JOB_ID,
      ja.run_requested_date AS last_run_date,
      (DATEDIFF(mi,ja.run_requested_date,GETDATE())) AS RunningFor,
      CASE LEN(CONVERT(VARCHAR(5),DATEDIFF(MI,JA.RUN_REQUESTED_DATE,GETDATE())/60))
        WHEN 1 THEN '0' + CONVERT(VARCHAR(5),DATEDIFF(mi,ja.run_requested_date,GETDATE())/60)
        ELSE CONVERT(VARCHAR(5),DATEDIFF(mi,ja.run_requested_date,GETDATE())/60)
      END 
      + ':' +
      CASE LEN(CONVERT(VARCHAR(5),(DATEDIFF(MI,JA.RUN_REQUESTED_DATE,GETDATE())%60)))
        WHEN 1 THEN '0'+CONVERT(VARCHAR(5),(DATEDIFF(mi,ja.run_requested_date,GETDATE())%60))
        ELSE CONVERT(VARCHAR(5),(DATEDIFF(mi,ja.run_requested_date,GETDATE())%60))
      END 
      + ':' +
      CASE LEN(CONVERT(VARCHAR(5),(DATEDIFF(SS,JA.RUN_REQUESTED_DATE,GETDATE())%60)))
        WHEN 1 THEN '0'+CONVERT(VARCHAR(5),(DATEDIFF(ss,ja.run_requested_date,GETDATE())%60))
        ELSE CONVERT(VARCHAR(5),(DATEDIFF(ss,ja.run_requested_date,GETDATE())%60))
      END AS RunningForTime
    FROM
      msdb.dbo.sysjobactivity AS ja
    LEFT OUTER JOIN msdb.dbo.sysjobhistory AS jh
    ON
      ja.job_history_id = jh.instance_id
    INNER JOIN msdb.dbo.sysjobs_view AS j
    ON
      ja.job_id = j.job_id
    WHERE
      (
        ja.session_id =
        (
          SELECT
            MAX(session_id) AS EXPR1
          FROM
            msdb.dbo.sysjobactivity
        )
      )
  )
  R ON R.job_id = a.Job_Id
AND a.Running   = 1
DROP TABLE #enum_job

No comments:

Post a Comment